Nieuwsbrief – maart 2023

Klant aan het woord: Nico Schoenmakers

“Het persoonlijke contact, het begrip en de aandacht voor de business waar we in zitten en steevast de vraag: kunnen we jullie helpen?”

Voor deze editie van de nieuwsbrief spraken wij Nico Schoenmakers. Hij werkt al 22 jaar bij Unica en is momenteel Key Accountmanager. Hij doet al zo´n 12 jaar zaken met AQ Group. Nico is verantwoordelijk voor de onderhoudscontracten bij overheidsgebouwen. Nico geeft aan dat het echt om een samenwerking gaat: “Op een gegeven moment wordt het meer dan alleen maar opdrachtgever/opdrachtnemer. En dan ben je echt aan het samenwerken, met begrip voor allebei de kanten. Dat is gewoon prettig, want dan kun je goede afspraken maken en op elkaar bouwen waar het echt nodig is.”

We praten nog even door wat er dan zo fijn is aan de samenwerking en waarom dat voor hem belangrijk is. “Er gebeuren geen gekke dingen. Het personeel doet geen rare dingen op de locatie. Iedereen gedraagt zich zoals het hoort. Dit is voor ons erg belangrijk omdat we bij gebouwen komen waar met afmeldprocedures wordt gewerkt. Deze regels worden door AQ Group goed nageleefd.”

Op de vraag wat Nico het meeste is bijgebleven in deze jarenlange samenwerking vertelt hij met een grote glimlach over het eerste contactmoment: “Ik was gebeld door Peter Scharis om een vrijblijvend gesprek te hebben. Toen ik hem sprak gaf ik aan dat als er wat op mijn pad kwam ik dan zijn gegevens heb. Op het moment dat ik afscheid van hem neem, gaat mijn telefoon met het verzoek van een collega of ik iemand wist die koeltorens kon reinigen en renoveren bij de ING in Amsterdam. Toen heb ik gelijk Peter teruggebeld met de vraag of hij morgen een opname kon doen. Nou zogezegd, zo gedaan. Samen hebben we toen de opdracht binnengehaald. Eerdere ervaringen met bedrijven die ook in de branche zitten, liepen vele malen moeizamer. Peter zei gelijk: ga ik doen! Dat verraste me. En als je positief wordt verrast, is dat een goed teken. Tot op de dag van vandaag gaat het nog steeds zo. AQ Group is de afgelopen jaren behoorlijk gegroeid. Ik ervaar nog steeds datzelfde enthousiasme en de wil om te helpen, dat zit echt in jullie DNA.”